11. our love has been for . . . . . .

first week di bumi Kuala Terengganu. apa yang boleh aku katakan aku sangat BOSAN even dapat satu bilik dengan ahli-ahli puaka seperti yang kami rancangkan. sebab sebab sebab class cancel. damn bored ok! aku sangat bersemangat nak masuk class sebab tengok subject for this semester macam sangat tough ok!
 
ECONOMY :

ok. aku ta ada basic langsung pasal economy. sebab, aku budak science masa form 4 + form 5. harap maklum ye readers. dulu masa sekolah bermain + bermimipi + bertemankan segala formula bagai. physics + chemistry + additional mathematics + engineering drawing. but now, masuk UiTM no more all that. first day attend class economy, peeerrrrggghhh! lecturer pun macam ok je. yang buat aku rase paper ni macam susah *mmg susah kot credit hour sampai 4 ok! so, untuk paper ni mmg kne struggle. no more play, no more last minute preparation. 

tinggal kan sebentar pasal subject + UiTM + OM114 part 4.

apa yang ingin aku kongsikan ialah berkenaan rindu aku sama itu si beruang. aku sangat rindu sama Mohamad Halifie Hussin. seriously, aku akan always think about him every time. sebab aku sangat kesunyian saat + minit + jam + ketika ini. every time aku cakap
bb, miss you.

dye akan reply

ya, b tao tu. 

dye tak cakap pun 

miss you to bby.
 
even itu yang aku harapkan. dulu, agak memberontak jugak bile keadaan ini terjadi. sebab sebab sebab rasa mcm tteeeetttt sgt bile aku sorang je yang rindu dye. dye tak rindu pun aku *agak nye kot! but now, aku dah mula faham.
 
kami . . . 
kami tidak pernah merancang untuk menjadi sepasang kekasih.
kami . . .
kami dipertemukan oleh jodoh. pertemuan + pertembungan + perkenalan kami atas dasar untuk berkawan. tapi ntah, perasaan sayang + kasih + cinta masing-masing timbul tanpa kami sedar. 


kami tidak pernah berjauhan since kami bergelar sepasang kekasih. first time kami berjauhan ketika aku diarahkan + diwajibkan + dikehendaki untuk menjalani Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Sabah. first time jauh ok.
and second time jauh now. try u all bayangkan. kami tak pernah berjauhan tiba-tiba terpaksa berjauhan. perasaan bercampur baur. that time, mula akan rasa rindu + curiga. mustahil laa tak curiga. sebab hahaha! potensi untuk menjadi curang sangat besar. :)) 

ok stop it. azam baru untuk tahun ini. tak nak ungkit kisah yang menyakitkan + menyentapkan + mengharukan tahun lepas :)) bukak diary baru.

today, our love has been for 5 years + 8 months + 5 days
dulu yes. memang berangan macam-macam. nak kawin cepat. nak dapat baby cepat. nak duduk rumah sendiri. kalau boleh berhadapan dengan pantai. macac-macam angan-angan aku. tapi, untuk dapatkan semua itu memerlukan RM jugak. dalam dunia ni, mana ade bende yang free. masuk toilet pun bayar ok. so, since umur aku menjangkau 20 years old, keinginan untuk mendirikan masjid semakin membuak-buak. bezanya, aku bukan hanya berangan-angan tanpa melakukan apa-apa.


impian sebelum menamatkan zaman bujang :

1.   complete diploma + degree
2.   job yang boleh menjamin masa depan + jangka masa yang panjang
3.   dapatkan aset penting seperti my own car
4.   every month, will give my parents rm400
5.   pandai masak
6.   perbaikai kelemahan + kekurangan diri


insyaallah.

to my love . . .
i can't write beautiful lyrical poetry, 
i can't put my words into perfect sentences,
i can't express all that is in my heart, 
but somehow 
i love you 
says it all

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V

Mohamad Halifie Hussin
i love you
more than other 
could ever be


Mohamad Halifie Hussin + Nurul Safeka Patahom

thank you for being part of my life
Mohamad Halifie Hussin
Nurul Safeka Patahom

No comments: