6. engagement

saat dan ketika ini, kaki + badan + tangan = semua anggota badan masih terasa sgt letih + penat. sebab sebab sebab kehabisan tenaga. all out untuk trip to Pahang last day memang memenatkan. *padahal bukan u yg drive pun! never mind, sambil merehat-rehatkan kesengalan anggota badan ni, aku pun teringat nak up date blog ni. sebab, aku da janji ok untuk something for next entry. saya adalah org yg menepati janji. *puji diri sendriri, harus! let's check it out ape yg menarik nye entry kali ni. *menarik ke :))

trip kali ini adalah antara aku + si beruang family's :)) last week aku agak sibuk menyiapkan beberapa bentuk barang hantaran untuk engagement bukan? actually, abang kapada si beruang yg bertunang. *bukan kami :)) kalau dah dr pihak lelaki, faham-faham je laa ye. *if u all tak faham pun,buat-buat faham ok! disebabkan aku ni terlampau free, dengan penuh kepercayaan terhadap aku, mak kepada si beruang meminta aku untuk menyiapkan beberapa *beberapa je ok! barang yg belum disentuh oleh sesiapa! huh! actually barang-barang ni, kakak ipar kepada si beruang yg take over. hehe. sebab memang itu tanggungjawab dye sebagai kakak. *even kakak ipar! untuk pengetahuan anda sekalian, sibling si beruang ni semue lelaki. only one girl. itu pun baru 12 tahun. ape laa yg dye tahu. *biase laa budak-budak zaman sekarang. that's why, aku ni yang belum ade pape title yg sah dalam family tu pun turut terlibat. *belum sah ok! :)) tapi tak pe laa, mengeratkan hubungan yg sememang nye sudah erat + membantu dikala mereka memerlukan bantuan = kan molek tu. :))

cup cake by his cousin

simple: request from the owner

simple but nice :))

ready made: just add the ribbon :))

simple: sweet :))

keje last minute. bahan pun sudah habis :))




1. cup cake by his cousin. aku cume hias kotak tu je. untuk buat cup cake?
   haha! ready made kan byk, lg pun esok nak gerak, malam baru nak crik
   bahan buat cup cake? memang tak laa. hehe.

2. bunga rampai. actually aku nak create yg lg simple dari tu. tak payah la 
    susah-susah nak hias bagai semue cup tu. da laa byk! haaiisshh. tp nak uat
    cane, mak dye request nak cmtu. buat je laa. terima kasih kepada si 
    beruang kerana telah mengorbankan perfume awak. haha. :))

3. chocolate. terpaksa buat sesimple yg mungkin. kerana gubahan bunga yg 
    terlampau + ruang untuk arrange chocolate yg terhad. terima kasih kpda si
    beruang kerana menguji kesabaran sy ketika melaksanakn tugasan ini.
    *aku letak 5 chocolate, dye amk 4. lama-lama habis jugak bnd tu belum 
       sempat smpai Pahang.

4. chocolate form si beruang + si ciwek. haha. tak tau nk bagi, kami beli ready
    made pnye bende. malas nak gubah byk2. just put a ribbon. cantik ape :))

5. bekas cincin. request form his dad. klu ikut aku, sekalikn je dgn bunge 
    rampai tadi, jimat dulang + jimat bahan + jimat tenaga. 
    si beruang say = old fashion la bby
    si ciwek say = request from your dad ok
    
6. yg ni aku pun tahu kakak ipar dye nak isi ape. aku cuma diarahkan untuk
    menyediakan satu lg kotak. dengan bahan yang tinggal saki baki + jam pun
    sudah menunjukkan 9:15 pm, aku buat as simple as i can. 
   *ranting putih tu idea si beruang. mak marah tak tau ye :)) haha


actually ini adelah sebahagian je hantaran yg ade. aku publish yg by my hand made. hehe. kakak ipar dye buat tak berani nak publish, tak pasal-pasal kene marah + saman publish hand made org lain. hehe :)) perjalanan kami ke Jengka, Pahang bermula pada jam 8:30 am. *smgt nye, bukan jauh pun! idea mak si beruang. dengan alasan, tak nak lambat smpai. pulak? ikut je.
untuk pertama kali, si beruang drive luwa dari Selangor dgn tidak cukup tidur. sepatutnye, abg dye yg drive. tp abg dye pun 2x5 tak cukup tidur. *bguskan, tau nk drive boleh plak tak cukup tidur. *kesian my beruang :))

sebahagian daripada kami

bile laa aku nak cm ni :)) *berangan!

si beruang tak cukup tido

masa untuk melantak! lapar!

ini lah bakal biras saya. haha! :))

flower :))

si comel ni anak buah si beruang




overall, majlis berjalan dengan lancar. insyaallah, next year mereka bakal disatukan :)) aku yg dah biasa melalui perjalanan yg jauh *selangor ke terengganu! rase ok je ngan trip ni. penat yg aku maksudkan tadi adalah penat menjadi babysitter kpd ank-ank buah si beruang. mereka memang sgt laa ligat. mulut pun boleh tahan celotehnye. yg buat aku bertambah penat, si beraung. ragam + gedik mengalah kan si kecik + si cepol :)) haha ! awak, jgn marah.
saya sayang awak! wink! :)) perjalanan pulang + singgah sebentar bermandi manda di Ulu Yam. biase laa weekend, public holiday pulak. mmg ramai laa pengunjung. kami yang dewasa hnya sebagai pemerhati bebas. penat dah. pulang ke Meru, aku pulak yg tidur. b4 beradu, sempat capture si beruang yg kegirangan melayan si kecik + jd bos plak duduk belakang. *abg plak drive :))

makin hari makin gelap laa awak!


waaahhh, mata sy sudah ngantuk. tilam + bantal + bear sudah memanggil-manggil untuk saya beradu seketika. ini petang mau jogging. idea gile aku! padahal si beruang ajak main bowling. malas laah. penat. daa lame tak jogging. :)) see u on next entry.


love is like a piece of art work
even the smallest bit can be so beautiful :))


terharu
mereka menganggap
saya sebahagian daripada
keluarga besar + bahagia mereka
:))
 

No comments: