5. alhamdulillah

i'm back. setelah 5 hari tidak mengupdate blog ini, mula rasa rindu. bukan apa, kekangan masa + aktiviti membataskan aku untuk mengupdate ini blog! masa + aktiviti sgt mencemburui aku! lately ni aku sibuk menyiapkan barang-barang hantaran untuk satu majlis pertunangan yang akan berlangsung seperti yang dijadualkan *kan senang if u use the simple word! pada ari Ahad ini, 12/12/2010 bertempat di Jengka, Pahang. *huh! complete tu! mengapa aku? actually before continue stdy kt Terengganu tu aku ade kerje dekat satu company ni. company ni ade offer service untuk menggubah barang untuk hantaran. senang cerita all about wedding. so, dengan automatik nye aku pun ade laa sikit-sikit skill untuk menggubah barang-barang itu. seriously aku cakap, tak rugi belajar! sebab ape? sebab sebab sebab haha! sebab nnt aku punye engagement + wedding boleh create sendiri *berangan! ok stop at here. pasal engagement tu nnt next entry aku story ok. :))

today is Friday, today is December 10, 2010. kalau anda anda dan anda adalah student uitm, tentu anda tahu mengapa bukan? *of course laa nyah! semalam pg *khamis! 9/12/2010 sempat jgk bukak fb. tgh godek2, suddenly my ex classmate mase form 4+5 update his status. he said that for student who did not complete suFo (provide by uitm) mereka tidak dapat tgk result. *pity for them! so aku pun gatal tgn g comment status tu. see our conversation yaa..  :))


cik ieQa : kau laa tu org nye.. :))
si pojie  : hahaha..taw xperh.. sebel jeeh aq peka.. xleh nk tgk.. ko
              nye cmnerh...???
cik ieQa : deyh tanggici.. result kn kuwa esok.. jgn ckp ko da check
              arini.. mmg tak kuwa laaa result tu..
si pojie  : membe aq da dpt cek kot.. rmai yg da leh la peka..
cik ieQa : choi ! haha ! kate esok.. lambat laa.. nnt2 laa aku try.. 
              cuak siot..
si pojie  : hahah..xyah la cuak2..aq x sba lg ade..hihih




huh! nampak sgt sy tak update dgn fb even satu ari mcm2 berita. lepas je dapat tau, try log in. waaa. mmg terbaik. nk log in pun susah. biase laa student uitm sume batak + jakun *termasuk aku jugak! nak check result. at the same time, si beruang sudah menunggu aku untuk membawa aku membeli barang keperluan untuk menyiapkan barang hantaran. so aku decide untuk check keesokan harinya. tapi dalam hati hanya Tuhan saja yang tahu. berdebar rasanya. angan-angan nak dapatkan semula dean list yg terpaksa aku lepas kan untuk last sem. tapi ntah laaa. carry mark ok je kot, final aritu pun rase tak laa brapa all out sgt. aku rase mcm tak cukup lg usaha aku last sem. tp alhamdulillah, dgn izinNya, berkat doa mama + ayah, support dari ahli-ahli puaka zira + bella + alys + memey, classmate, member-member satu faculty and also my beloved beruang *harus ada! aku dah dapatkan balik semangat + feel untuk study mcm sem satu. sem satu mmg hebat + terbaik yang pernah aku dapat! dean list + pointer yg aku dpt sgt aku banggekn! *bangge dgn usaha sndiri :)) harus ok!


before si beruang hantar aku pulang ke rumah, kami sempat menikmati makan malam bersama. nothing special pun, seperti hari-hari biasa. tgh aku menikmati paprik kegemaran aku, si beruang sibuk suruh aku log in student portal semata-mata nak tgk jugak result aku. dye lebih bersemangat nak tegok. aku ni mcm tak de ati nak tgk *sbb da tau line mesti busy pnye! untuk tidak menghampakan si beruang *ceyh! aku pun try laaa log in. seperti, yang ku jangka terjadi, cinta datang dan pergi. *haha! lyric lagu ok jgn terpedaya! mmg tak kan dapat nak tgk laa sayang. esok je laaa sy check ye cik beruang. sampai di rumah si beruang sempat berpesan. esok tak payah log in, biar sy yg tgk result awk. ID + password sy tau dah :)) *senyum kambing. haha! try laa kalau boleh log in. :p


pg2 dapat msg dari adik puaka saya *hazirah nadia + calling dari adik tiri puaka *si hariz. si beruang pulak sibuk msg tanya itu dan ini. semuanya kerana kau cik result. huh! dgn malas nye, on my beloved lappy + broadband, check my email. huh! one message in inbox. agak dah, ni mesti result. before nak click si beruang call. sambil mengambil feel untuk melihat hasil titik peluh + tidak tidur malam + menangis + meraung, si beruang nasihatkan agar redha dengan apa yang ada depan mata. *ayat mcm dye daa tgk je result aku! actually tak pun, si beruang tau aku ni jenis ciwek. *kuat nangis! hehe. dalam masa yang sama, hati aku ni Tuhan sahaja yang tau. :))


click! view my result. huh! *ati berdebar + kencang jantung aku berdegup.
aku tarik sikit2 scroll mouse ni. tak nak tgk pun pointer! takut! aku tgk one by one every subject. *actually takut sangkut paper! done! alhamdulillah..
aku pass untuk every paper dengan target yg aku inginkan. but, satu je subject aku tak lps target. haha! malu nak cakap tapi aku tahu kenape tak lpas pun target aku. huh! lpas satu penyiksaan. now, see on my pointer. gpa+cgpa.
scroll slowly.. *sambil mata tertutup + jantung berdegup kencang + cuak !
alhamdulillah, i had to get it back!! alhamdulillah.. segala susah payah + dugaan + cacian + komen + bertegang urat + masalah + penat lelah + tak cukup tidur + menangis + meraung + segala2nya yg aku lalui sem lepas membuahkan hasil seperti yang aku inginkan. alhamdulillah.. :))


thnx for those yg selama ini always be there for me. firstly, syukur alhamdulillah dengan izinNya aku dapat pegi ke MAKA *majlis anugerah kecemerlangan akademik! :)) wink! secondly, to mama + ayah, thanx for your blessing prayer, you are my everything, love u mama+ayah!! mmuuaaxx!!
thirdly, thnx for my clsssmate, member of group assignment, yang bg cooperation + support. and special thnx to adik2 puaka ku! anda tahu siapa anda bukan? 
alys + zyra + bella + memey + bby puaka *haha!
sayang korg sgt2! sbb korg always be there for me. for laughing + cyring + smiling + happy + sad + serabut! *always remember that trade mark!
congrts jugak untuk kamu semua. next sem, kite keep it up ok! mmuuuxxx! :))
and last but not least, untuk kamu wahai si beruang. kejap lagi kite jumpe, awak tatap lah puas2 ye result saya tu. *hehe! thnx for your support. walaupun awak selalu buat saya serabut! saya tak tipu awak, sorry awak. sometimes sy tak layan awak bukn sebab ada org lain ok, sy ikut nasihat awak. sy tak nak serabut. that's why, sy tak carik awak. no matter what, thank you for your cooperation + caring + understanding + all you advice + the word of the spirit. i appreciate it. thnx bushuk! :))


so, that story about result. alhamdulillah. see you on the next entry. maybe tomorrow *kalau berkesempatan! dddaaaaa :)) wink!



love is something you can't describe
like the look of a rose
the smell of the rain
or the feeling of forever


wahai abang beruang
dekan telah menjadi
milik saya semula
dengan ini.......
saya ingin menuntut
janji2 awk pada saya
hehe
makin hari
makin sayang 
+
makin hari
makin kasih
+
makin hari
makin cinta
sama MOHAMAD HALIFIE HUSSIN
:))





No comments: