18. TERkasar bahasa

maaf


seriously, hanya satu perkataan yang mampu aku ucapkan ketika ini. and seriously, aku tak berniat untuk berkasar bahasa apatah lagi bersikap kurang ajar dengan kau. aku tak berniat pun. tak berniat sama sekali. sebab sebab sebab aku sedang belajar untuk menghormati kau. yes. kadang-kala keadaan keliling yang buat hidup kau & aku serabut. kadang-kala keadaan keliling kita yang memaksa untuk kau & aku menyakiti hati antara satu sama lain. seriously, pabila kau & aku berada di depan mata, semua ini tidak berlaku. yes. jarak kita yang terlalu jauh memudahkan hati kita sakit + sentap. tapi, bukan ke ini yang kau inginkan? bukan ke kau mahu aku hidup berdikari tanpa bantu daripada kau? bukan ke kau sedang mendidik aku untuk aku berdiri atas kaki sendiri? yes. aku sedang mempelajarinya + mempraktikkannya.

but sometimes, aku rasa macam apa yang kau ajar pada aku, tidak kau praktikkan dalam kehidupan seharian kau. bak kata pepatah, cakap orang tapi dia yang lebih. kau selalu mengingatkan aku, sebelum nak cakap orang lain, cermin diri sendiri dulu. yes. sebelum aku mengeluarkan statement yang aku sedar akan menyakitkan + menyentapkan hati kau, aku fikirkan tiap bait-bait perkataan yang bakal aku keluarkan. dan bagi aku, taip bait-bait kata yang aku keluarkn itu adalah benar-benar belaka. bukan hanya omong kosong. tiap yang aku katakan, aku ada bukti. buktinya, semua berlaku. even bukan depan mata, mata-mata mereka melihat. yes. mereka sayang pada aku. that's why, mereka merelakan diri untuk menjadi mata-mata aku. jangan salahkan mereka. sudah menjadi tanggungjawab mereka untuk memberitahu perkara yang aku tidak tahu. mereka bukan stalker, mereka bukan suka sangat menjaga tepi kain kau, tapi mereka tidak sanggup melihat aku & kau masing-masing sakit dengan perbuatan kau. yes. sakit.

aku dah cukup penat dengan semua ini. cukup letih. bila semua ini akan berakhir? cukup lah sayang. jangan bebankan diri sendiri dengan hal remeh temeh ni. kau & aku dah decide untuk tidak mengungkit perkara lama. yes perkara yang membuatkan aku tidak percaya pada kau. perkara yang membuatkan aku lemah. tapi, aku praktikkan setiap perkara yang kau ajar. 


jangan gedik
jangan mentel
jangan merengek
jangan menangis



enough ok. aku penat dengan semua ini. sometime aku rasa macam aku ni tempat kau lepas marah + geram. ok faham. stress with your job. stress with your subordinate + stress with your superior. ok fine. tapi boleh tak jangan tiba-tiba berubah mood? handle your stress wisely lah bro. kata bgus sangat. kau ajari aku itu & ini. tapi kenapa kau sendiri tak pandai nak handle diri sendiri. how come!! aku diam tidak bermakna aku suka + setuju. kau lebih mengerti siapa aku. kau juga lebih memahami aku. aku sedang belajar tiap perkara yang kau ajari dan praktikkannya dalam kehidupan seharian aku. tolonglah hormat aku kalau kau nak aku hormat kau. and sorry to say, aku tetap dengan pendirian aku.


i will be nicer if you treat me nicely
but if you being rude
i will be more worst than you did


sangat kurang ajar bukan? but i have too. i have to do it. aku tak nak kau pijak aku lagi. aku tak nak sakit lagi. aku tak nak sakit + menagis + jatuh semata-mata kerana kau lagi. kau bahagia melihat aku sakit, tapi aku berduka. not fair ok. tapi sekarang ni aku dah malas nk fikir perkara yang dah lepas. let begone by begone. 


dengan ini. saya mengaku saya bersikap kurang ajar dengan awak. dengan ini juga saya nak mengaku yang saya tak berniat buat awak berkecil hati. 


i'm so sorry 
i miss you
i love you
tidak semahal yang awak belikan untuk saya :)



si comel

si beruang merajuk
ikut perangai sape lah ni
:))

 

No comments: