17. kembalikan semangat saya

saat dan ketika ini, badan + tulang temulang + urat saraf terasa macam nak tercabut. kenapa aku sekarang ni aku rasa cepat sangat letih. letih + lemau + lesu + tak bermaya + lambat pick up dalam class. seriously, aku perasan perubahan ni. even dah masuk minggu ke tiga ni start kuliah. tapi aku still d'awang awangan. hahahaha. ting tong sangat. macam mana nak atasi masalah ni? awal-awal sem lagi dah lemau. tengah-tengah sem nanti tak tahu lah ape jadi. ratu MC lg lah aku sem ni. hoho. :))

ok. untuk pengetahuan anda anda dan anda sekalian. buat masa ini kalau tengok blog aku ni tak berupdate tu harap faham lah ye. sangat sibuk. sibuk dengan itu dan ini. organizing event  kamu buat hidup aku agak huru + hara. tak apa. untuk sem ni je kan. tak dapat dean list tak tahu lah. insyaallah. tambah lagi dengan subject eco yang satu basic pun aku tak ada. dulu time form 4 form 5 ambil jurusan science + engineering drawing. masuk UiTM tak ada function pun subject tu. si beruang cakap, tak apa. at least knowledge kite bukan pada satu bidang sahaja. *ayat sedapkn hati dengan keadaan aku yang agak lemau + lemah tak bermaya ni jugak aku cuba untuk gagahkan jugak teruskan perjuangan aku untuk sem ni. ade hikmah tiap apa yang jadi.

bila sampai masa menggedik dengan si beruang *dengan beruang sy sahaja semua perkara nak dicerita. biasalah. kami kan berjauhan *gedikk  cara ini je yang dapat mengeratkan + meretakkan hubungan kami *meretakkan??chooiii~~ok smbung balik. tiap malam mula lah mengadu nasib. mengadu itu dan ini. terutamnya tentang keserabutan + kelemauan + kelesuan + kemalasan dan sebagainya. dengan itu, aku pun mula di pot dan pet dan pot dan pet. tu lah suka sgt cari pasal.

1.     tolong hapuskan segala maggi + makanan ringan dalam bilik 
2.     makan ikut waktu. jangan ikut suka hati.
3.     kismis yang berkotak-kotak tu jangan lupa makan. ikut waktu, bukan ikut suka.
4.     rehat + tidur secukupnya. jangan nak berfacebook + berblog time berehat
5.     buat sesuatu perkara jangan dalam keadaan stress + kelam kabut. relax.
6.     banyakkan minum air masak. belajar minum air masak + kurangkn mimuman bergula


sekian, terima kasih.


untuk mengembalikan semangat dan tenaga aku + menjadikannya lebih super duper hebat, terpaksa aku turutkan wasiat si beruang. tapi yang maggi tu, maaf. haha~~ saya tak dapat nak janji awak :))
yang lain, insyaallah. dengan ini, mulakan misi-misi anda dengan teratur + jayanya.


keadaan saya ketika lesu + lemau




kalau si beruang ada
ini yang saya akan lakukan
dokong saya
gendong saya
saya tak larat dah ni
nak menaip
nak membaca
nak berfikir
sabar ok
next week hohoholiday
holiday lah sangat!

No comments: